Підбір та утримання персоналу з покоління Z: дослідження

Сьогодні на ринок трудових відносин вийшла нова генерація фахівців. І HR-ам, які хочуть залучати до

своїх компаній та утримувати молоді таланти, пора збагатитися новими професійними знаннями.

Адже покоління Z або «цифрове покоління», як називають тих, хто народився не раніше 1995

(в іншому варіанті 1997) року, формує власні, нові пріоритети на ринку праці. У них інше ставлення до

роботи, пріоритети в житті, дещо інші чинники мотивації, ніж у старших колег.

Допоможе правильно комунікувати з «цифровим поколінням» дослідження Generation Z report,

проведене в 2019 році міжнародною рекрутинговою компанією HAYS. Дослідження являло собою

опитування молодих людей від 18 до 25 років з приводу того, що мотивує їх працювати, і що демотивує.

При дослідженні чітко дотримувався гендерний баланс опитаних.

Опитування виділило ТОП-7 найважливіших для покоління Z факторів

при виборі роботи:

  1. Рівень заробітної плати.
  2. Уміння керівника чітко ставити завдання, довіра до нього і залученість ТОП-а у життя команди.
  3. Дружна команда та доброзичлива атмосфера в колективі.
  4. Цікавий функціонал робочих завдань.
  5. Інвестування в професійні компетенції співробітників, різнобічний розвиток і навчання в рамках компанії.
  6. Можливість кар’єрного росту.
  7. Прозорість кар’єрного росту в компанії. Молоді потрібні чіткі і об’єктивні критерії для подальшого

переходу по службі.

А чого слід уникати керівництву, щоб утримати співробітників «цифрового покоління»?

Перед вами найдемотивуючі фактори в роботі для Z:

  1. Публічні догани, зауваження від керівництва і «прочуханки». Якщо важливо скорегувати роботу

молодого професіонала, то краще робити це тет-а-тет.

2.  Понаднормові години роботи. Покоління Z – ті, хто працює, щоб жити, а не навпаки.

3. Ненормований робочий день. 57% учасників HAYS Generation Z report хочуть за своїм бажанням

вибирати години, коли вони приступають до роботи, і коли закінчують її. 30% віддали б перевагу віддаленій роботі.

І тільки 13% (!) згодні на жорсткий графік «з 9 до 6» або «з 8 до 5».

4. Розбіжності з корпоративною культурою роботодавця. Фактор, який вважатиме дрібницею представник

покоління Х (народжені в 1960-70-і роки) – неприємний дрес-код, яка-небудь поведінкова заборона в

колективі, може стати вирішальним для звільнення молодого співробітника.

У цьому «зети» схожі з поколінням Y (це народжені з 1980 по 1995 роки)

Поширені міфи про покоління Z і їхнє спростування:

  • Як покоління, що виросло в епоху матеріального благополуччя і технічних новинок, молоді нібито

взагалі не важливий рівень зарплати, їх приваблюють лише цікаві завдання. Але опитування

молодих людей демонструє іншу картину. Матеріальний фактор – на першому місці.

  • Схожий міф – поколінню Z важливий не рівень доходу, а ефектний бренд роботодавця. Однак

довіра до HR-бренду більше розвинена у «ігрек», а ось «зетов» цікавить мало.

  • Покоління Z дуже амбітне і готово братися навіть за самі авантюрні мети в роботі. Ні, не так.

Якщо постановка мети буде виглядати нереалістично при першому обговоренні, молода людина,

швидше за все, відразу відмовиться від її виконання.

  • Керівник повинен стати для молодого фахівця найкращим другом, приятелем. Теж невірно.

Покоління Z цінує свого керівника за гарний зворотний зв’язок і комунікацію зі співробітниками, за

конкретні  можливості особистого і професійного зростання, які він надає молодим співробітникам.

Також за відкрите  визнання заслуг фахівців і їхній внесок в загальну справу. Але не за панібратство.

  • Зворотна ситуація: міф про те, що «з молодими треба суворіше». «Зет», на відміну від покоління X,

не оцінить твердості характеру керівника по типу «скаже – як відріже» та просто не зрозуміє, чому треба суворіше.

  • Дуже поширений міф: розпещені «зети» хочуть все і відразу: і кар’єрне зростання, і хороший дохід, і

кращий соцпакет, і дорогий ремонт, кращу техніку в офісі.

  • Насправді поколінню Z професійний розвиток та психологічний комфорт на роботі набагато важливіше

комфортності, а тим більше парадності самого офісу. Вони згодні на найаскетичніший офіс або

найелементарніші   зручності робочого місця. Аби почуватися там добре. І поки вони мало замислюються

про соцпакет, на відміну від «ігрек».

Керівнику на замітку – якщо потрібно мотивувати молодого фахівця виконати будь-яке завдання:

  • Вкажіть, чим виконання даного конкретного завдання посприяє його кар’єрному та

професійному розвитку.

  • Поясніть, у чому саме виконання завдання зробить відчутний та важливий внесок в загальну справу колективу.

Колектив для покоління Z – не порожній звук.

 

Кращі керівники в очах нового покоління професіоналів – це наставники, які направляють та вчать.

Можливо, варто подумати про введення у Вашій компанії програми менторства?

 

Статтю підготовлено ​​за матеріалами сайту Hays Recruiting experts Worldwide